Saturday, May 21, 2011

Ya Allah, aku mencari Mu

Ya Allah
hampirkah aku dengan Mu
tatkala aku melabuhkan dahi ku sujud kepada Mu?
Ya Allah
dekatkah aku dengan Mu
pabila aku meletakkan dahi ku selama mungkin mengadu pada Mu?

Ya Allah
aku mencari Mu
setiap hari
dalam diri ku
hati ku
jiwa ku.

Ya Allah
aku mencari Mu
setiap masa
dalam tawa ku
duka ku
dan sedu sedan ku.

Bukankah telah Kau katakan
"Dan Kami lebih dekat kepadanya
dari urat lehernya"?
Namun mengapa aku berasa jauh dari Mu
sentiasa mencari jalan menghampiri Mu
menggapai dalam hala tuju ku kepada Mu?

Bukankah telah Kau katakan
"Andaikata dia mendekati Ku sejengkal
nescaya Aku akan mendekatinya sehasta"?
Namun mengapa aku masih mencari-cari Mu
berlari, jatuh dan bangun kembali
untuk cuba merasa kehadiran Mu
dalam diri ku
hati ku
nyawa ku
dan setiap nafas ku.

Ya Allah
ampunilah aku
di atas ketidaksempurnaan ku
dalam mengasihi Mu.

Kuala Lumpur, 21 Mei 2011

No comments:

Post a Comment